Total Pageviews

Friday, November 18, 2011

Boys Over Flowers

Baru2 niy baru terase balik nak tengok citer BOYS OVER FLOWERS niy .. walaupown citer niy dah lame tpi tetap citer paling best .. ^^ .. aku suke watak YOON JI HOO dlm citer niy .. sbab dy sggup lpaskan owg yg dy ske kt member dy ..  bleh nmpak cmner prasaan dy terseksa .. :'( .. sdeh sgt ..



niy la YOON JI HOO a.k.a KIM HYUN JOONG 





cter niy dh abes aku tgok .. skunk dlm proses nk tgok cter GOODBYE MISS RIPLEY lak ..^^..
t aku cter g ttg citer niy oke .. tnggu sambungannye .. ^^

Tuesday, October 25, 2011

Gastric Oh Gastric !!

Emm .. aku rase hari ni la hari paling malang dalam hidop aku ...
ape nak buat kan .. pagi tadi mase tgah tido dalam pukul 4 pagi .. aku sesak nafas .. macam kena tindih dengan 'sesuatu' .. faham2 jela ape mende tuh eh .. lepas aku baca surah yang terlintas dalam pala hotak aku ni baru lega skit ..
pastu mase aku gi keja tadi.. kena serangan raksasa jahat iaitu 'GASTRIC'.. alahai gastric knape la hari ni baru ko nak serang aku.. nasib badan kan ??..
 k lah aku nak rehat dulu .. t aku story mory lagi eh .. bubye !! <3

Sunday, October 23, 2011

Tired !!

Today I and my friend NURUL ATIQAH is doing a quite tiring work.
want to know what's exhausting..
we had to unload the goods from level 1 to level 2 ..
where the place to put these things a bit far ..
but due to the high resolution, we continue our efforts to that ..

atiqah thanks for willing to help me just now ..
did not realize you are willing to climb the stairs with me ..
thank you very much ..





approximately like this is our face that just tired.. hehe








p/s : we do not eat a single thing  while lifting the goods.. even breakfast .. :)

Saturday, October 22, 2011

My Funny sister, Munirah :P

Today I help 
 sister Munirah create a blog ..
but after I made the blog a lot of funny incidents happen ..
The most funny when her want to make a status on the blog ..
she had hiding her laptop from me..
but I can read well even though she had been hiding it ..
I am very happy even we are not so close, but she makes me feel I know her a long time .. thank you:)) ... love u ... :P





this is her :))


p/s : now she give me a lecture .. what a sister .. :P

sAd :"((

just by accident I have seen something that makes my tears to flow ..
It really makes me sad ..
I saw the video of Donghae tragedy truly miss his father ...I can feel how it lost a truly we love ..My heart really sad to see him cry for too long for his father ..
expressed from the heart of what really touches my heart ...

I hope he has the personal strength to get through all this ..
I will always support the Lee Donghae .. :))

Friday, October 21, 2011

K-Pop Maniac !!

in Malaysia at this time arose a new frenzy of madness to the group of Korean idol ..
I also do not forget to follow this madness .. which is the madness of my group is the group that consists of five members who are very handsome and charismatic, led by kim hyun joong, heo young saeng, kim kyu jong, park jung min and  kim hyung joon .. group is intended SS501 .. :))















 








in this group the most interests me kim kyu jong ..he has many attractions that make me interested ..one of the many reasons is that he has a very good voice.
that can cause us to melt when you hear his voice.
in addition he can also bring high and low tone ..
if he can bring any song ..

I think I should stop now.
I will continue writing about this group later ..waiting for the continue:))

Friday, October 14, 2011

ibu Maafkan saya !!


Pada malam itu, Ana bertengkar dengan ibunya.
Karena sangat marah, Ana segera meninggalkan rumah tanpa membawa apapun.
Saat berjalan di suatu jalan, ia baru menyadari bahwa ia sama sekali tdk membawa uang.
Saat menyusuri sebuah jalan, ia melewati sebuah kedai bakmi dan ia mencium harumnya aroma masakan.
Ia ingin sekali memesan semangkuk bakmi, tetapi ia tdk mempunyai uang.
Pemilik kedai melihat Ana berdiri cukup lama di depan kedainya, lalu berkata “Nona, apakah engkau ingin memesan semangkuk bakmi?”
” Ya, tetapi, aku tdk membawa uang” jawab Ana dengan malu-malu
“Tidak apa-apa, aku akan mentraktirmu” jawab si pemilik kedai. “Silahkan duduk, aku akan memasakkan bakmi untukmu”.
Tidak lama kemudian, pemilik kedai itu mengantarkan semangkuk bakmi.
Ana segera makan beberapa suap, kemudian air matanya mulai berlinang.
“Adaapa nona?” Tanya si pemilik kedai.
“tidak apa-apa” aku hanya terharu jawab Ana sambil mengeringkan air matanya.
“Bahkan, seorang yang baru kukenal pun memberi aku semangkuk bakmi !, tetapi,…
ibuku sendiri, setelah bertengkar denganku, mengusirku dari rumah dan mengatakan kepadaku agar jangan kembali lagi ke rumah”
“Kau, seorang yang baru kukenal, tetapi begitu peduli denganku dibandingkan dengan ibu kandungku sendiri” katanya kepada pemilik kedai
Pemilik kedai itu setelah mendengar perkataan Ana, menarik nafas panjang dan berkata
“Nona mengapa kau berpikir seperti itu? Renungkanlah hal ini, aku hanya memberimu semangkuk bakmi dan kau begitu terharu. Ibumu telah memasak bakmi dan nasi utukmu saat kau kecil sampai saat ini, mengapa kau tidak berterima kasih kepadanya? Dan kau malah bertengkar dengannya”
Ana, terhenyak mendengar hal tsb.
“Mengapa aku tdk berpikir ttg hal tsb? Utk semangkuk bakmi dr org yg baru kukenal, aku begitu berterima kasih, tetapi kepada ibuku yg memasak untukku selama bertahun-tahun, aku bahkan tidak memperlihatkan kepedulianku kepadanya. Dan hanya karena persoalan sepele, aku bertengkar dengannya.
Ana, segera menghabiskan bakminya, lalu ia mnguatkan dirinya untuk segera pulang ke rumahnya.
Saat berjalan ke rumah, ia memikirkan kata-kata yg hrs diucapkan kpd ibunya.
Begitu sampai di ambang pintu rumah, ia melihat ibunya dengan wajah letih dan cemas.
Ketika bertemu dengan Ana, kalimat pertama yang keluar dari mulutnya adalah “Ana kau sudah pulang, cepat masuklah, aku telah menyiapkan makan malam dan makanlah dahulu sebelum kau tidur, makanan akan menjadi dingin jika kau tdk memakannya sekarang”
Pada saat itu Ana tdk dapat menahan tangisnya dan ia menangis dihadapan ibunya.
Sekali waktu, kita mungkin akan sangat berterima kasih kpd org lain disekitar kita untuk suatu pertolongan kecil yang diberikan kepada kita.
Tetapi kpd org yang sangat dekat dengan kita (keluarga) khususnya orang tua kita, kita harus ingat bahwa kita berterima kasih kepada mereka seumur hidup kita.
===============================================================
Ibu, Maafkan Aku…!!! (seri-2 Tamat)


Alkisah di sebuah desa, ada seorang ibu yang sudah tua, hidup berdua dengan anak satu-satunya
Suaminya sudah lama meninggal karena sakit
Sang ibu sering kali merasa sedih memikirkan anak satu-satunya.
Anaknya mempunyai tabiat yang sangat buruk yaitu suka mencuri, berjudi, mengadu ayam dan banyak lagi
Ibu itu sering menangis meratapi nasibnya yang malang, Namun ia sering berdoa memohon kepada Tuhan: “Tuhan tolong sadarkan anakku yang kusayangi, supaya tidak berbuat dosa lagi
Aku sudah tua dan ingin menyaksikan dia bertobat sebelum aku mati”
Namun semakin lama si anak semakin larut dengan perbuatan jahatnya, sudah sangat sering ia keluar masuk penjara karena kejahatan yang dilakukannya

Suatu hari ia kembali mencuri di rumah penduduk desa, namun malang dia tertangkap
Kemudian dia dibawa ke hadapan raja utk diadili dan dijatuhi hukuman pancung
pengumuman itu diumumkan ke seluruh desa, hukuman akan dilakukan keesokan hari
di depan rakyat desa dan tepat pada saat lonceng berdentang menandakan pukul enam pagi
Berita hukuman itu sampai ke telinga si ibu dia menangis meratapi anak yang dikasihinya dan berdoa berlutut kepada Tuhan “Tuhan ampuni anak hamba, biarlah hamba yang sudah tua ini yang menanggung dosa nya”

Dengan tertatih tatih dia mendatangi raja dan memohon supaya anaknya dibebaskan
Tapi keputusan sudah bulat, anakknya harus menjalani hukuman
Dengan hati hancur, ibu kembali ke rumah Tak hentinya dia berdoa supaya anaknya diampuni, dan akhirnya dia tertidur karena kelelahan Dan dalam mimpinya dia bertemu dengan Tuhan
Keesokan harinya, ditempat yang sudah ditentukan, rakyat berbondong2 manyaksikan hukuman tersebut Sang algojo sudah siap dengan pancungnya dan anak sudah pasrah dengan nasibnya
Terbayang di matanya wajah ibunya yang sudah tua, dan tanpa terasa ia menangis menyesali perbuatannya Detik-detik yang dinantikan akhirnya tiba
Sampai waktu yang ditentukan tiba, lonceng belum juga berdentang sudah lewat lima menit dan suasana mulai berisik, akhirnya petugas yang bertugas membunyikan lonceng datang

Ia mengaku heran karena sudah sejak tadi dia menarik tali lonceng tapi suara dentangnya tidak ada
Saat mereka semua sedang bingung, tiba2 dari tali lonceng itu mengalir darah Darah itu berasal dari atas tempat di mana lonceng itu diikat
Dengan jantung berdebar2 seluruh rakyat menantikan saat beberapa orang naik ke atas menyelidiki sumber darah
Tahukah anda apa yang terjadi?

Ternyata di dalam lonceng ditemui tubuh si ibu tua dengan kepala hancur berlumuran darah
dia memeluk bandul di dalam lonceng yang menyebabkan lonceng tidak berbunyi,
dan sebagai gantinya, kepalanya yang terbentur di dinding lonceng

Seluruh orang yang menyaksikan kejadian itu tertunduk dan meneteskan air mata
Sementara si anak meraung raung memeluk tubuh ibunya yang sudah diturunkan
Menyesali dirinya yang selalu menyusahkan ibunya Ternyata malam sebelumnya si ibu dengan susah payah memanjat ke atas dan mengikat dirinya di lonceng Memeluk besi dalam lonceng untuk menghindari hukuman pancung anaknya ..

Saturday, March 26, 2011

i'Be bACk ...


I’ll be back nuhn dashi nareur chajeul guya. Geuddae dashi naega ool guya.
Geu nugudo nureur naboda sarang uhbtgee-eh.
Gabjagi eerum uhdduhgae nan uhdduhgae haran marya nega dodaechae
Uhdduhgae eerae nan nega nar yungwunhee saranghalguran mar midutdan marya.
Yaksuhkhaetjanha yungwonhi byunhaji marjago oorineun bunmyung maejujin jjagirago
Boonmyunghee matdago. Naega geuruhgeh yaegihaetjanha.
I’ll be back nuhn dashi nareur chajeul guya. Geuddae dashi naega ool guya.
Geu nugudo nureur naboda sarang uhbtgee-eh.
You’ll be back nuhneun dashi dora ol guya geuraesuh nuhr bonaeneun guya
Naneun ara nega na uhbshin mossandan guseul I’ll be back.
nuhn nan oorin he-uhjil soo ga uhbsuh nega chakkageul hana bwa
Eeguhn nuguna hanbuhnjjeum gyuhkneun gobi-eel bbuniya jungshincharyuh.
Dashi saenggakhae amuri mareur hae jwuhbwado eemee nuhn
Mareur deudji anha me-ariro dora-ojanha
Listen baby girl
Geurae dorasuhjoolgeh mutjigeh namjadabgeh nohajoolgeh
Geurigo nuhr gwichangeh haji anhgeh maruhbshi juh dwi-esuh
Ajoo manhi dduhrujyusuh na-eui jonjaereur nega wanjunhi eejuhbuhrigeh UH~
But you better know that I’m not giving you away
Will I ever stop waiting no way
It’ll be the same in my world I’m your boy You’re my Girl.
Jamggan geudaer bonaeman nan nega dashi dora-ool guhran
Guhl ara geuruhni guhkjung mara nega sseuruhjil ddae I’ll be back

Friday, March 11, 2011

kau tetap dalam anganku

Sekilas ku teringat
Detik-detik yang lepas
Indahnya perkasihan
Semacam ku rasakan
Tak sanggup rasanya
Sesaat ditinggalkan

Dan seboleh-bolehnya
Ku ingin mengikutmu
Walau ke lurah dalam
Aku sanggup tenggelam
Demi kerana sayang
Apa jua kurela
Jiwa dan raga

Engkau saja yang sentiasa
Bermain di fikiran
Tiap masa dan ketika
Tak terlintas di hati ini
Untuk curang kepadamu
Oh kekasih

Aku harap pendirian engkau juga
Sama-sama pertahankan kesetiaan
Walau diacu belati tajam mengugutku
Cinta aku kasih aku tetap untukmu
HIngga ke mati
Hanya itu mampu ku beri

Tersentak lamunan
Bila diri ini disentuh
Oleh seseorang
Ku cuba damaikan
Hati yang kian berkocak
Agar perasaan sedih aku ini
Tidak nampak

Di pusara ini
Ku sedia berdiri
Bersama doa-doa
Tak putus kuhulurkan
Itulah tanda kasih...
Kasih yang sebenar

Wajah dan senyummu
Sentiasa kuangankan
Aduhai sayang oh...

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk

menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang
bertulis sesuatu.Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut
kertas yang
dihulurkan oleh sianak lalu membacanya.

Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai RM4.00
2) Tolong jaga adik RM4.00
3) Tolong buang sampah RM1.00
4) Tolong kemas bilik RM2.00
5) Tolong siram bunga RM3.00
6) Tolong sapu sampah RM3.00

Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak
sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang
pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian &
keperluanmu -
PERCUMA ..

MULIANYA HATI SEORANG IBU ..

I Am Your Friend

You may not have ever seen me
But you know that I am here.
You can feel me in your heart
As you enter each new day.

I will always be there for you
I am your friend.

Someone to share the good times
As well as the bad.
I make no judgments by what you say
I just listen with my heart and
Hope to be of help in anyway I can.

I will be there for you now and forever
And always please remember
 I am your friend!

Thursday, March 10, 2011

 sahabatku yg disayangi








SahAbAt (^^)

mungkin kita tidak pernah berjumpa....
dan mungkin pernah
dan mungkin sekadar mendengar suara
atau sekadar melihat paparan
dan mungkin juga sekadar ilusi cuma..
atau sebuah persahabatan yg jujur..
siapa pun  dirimu..kau ada lah sahabatku selamanya..........~
DugaanNYA.......(◕‿◕✿).....

" Boleh jadi sesuatu yang kamu benci itu amat baik untuk kamu.....
dan boleh jadi sesuatu yang kamu sukai pula amat buruk untuk kamu......
ALLAH lebih mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahiunya"*.:。✿*゚゚・✿.。.:*

" Hapuslah air matamu dengan bersangka baik kepadaNYA........
Buanglah segala penderitaan dan kesedihanmu dengan mengingati segala nikmat ALLAH kepadamu " *.:。✿*゚゚・✿.。.:*

"ALLAH tidak memberi apa yg kita harapkan,
Tapi DIA memberi apa yg kita perlukan.......
Kadang-kala kita sedih, kecewa, dan terluka.....
Tapi jauh di atas segalanya.......DIA sedang mengatur yg terbaik dalam kehidupan kita".... *.:。✿*゚゚・✿.。.:*

Itulah jalan ALLAH, indah pada masa-NYA!......*.:。✿*゚゚・✿.。.:*

Friday, February 25, 2011

"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan, Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi, Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan, Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan, Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Allah, Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan, Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati, Ambillah waktu untuk memberi, itu dapat membuat hidup terasa bererti, Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan, Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju ke Syurga."

"Ya Allah, panjangkanlah umurnya.. Kau berikan kabahagiaan & kejayaan dalam hidupnya serta Kau redai setiap langkah dalam menuju jln mu Ya Allah.. Berikan kesejahteraan & kebahagian kepada insan ini serta keluarganya.. Ya Allah panjangkan umur insan ini serta keluarganya.. Ya Allah Kau murahkan rezekinya..Ya Allah Kau bukakan pintu rezekinya seluas luasnya.. Ya Allah ku memohon pada Mu jauhilah insan ini segala musibah.. Ya Allah Kau jauhilah insan ini dari fitnah dunia & akhirat. Lapangkan dadanya dari rasa bersalah. Ya Allah berikan kesihatan yang terbaik & jangan kau sakiti insan ini,Ya Allah rahmatilah insan ini di dunia & di akhirat....Amin ya Rabbal 'alamin...

RENUGAN UTK KITA...


Bila seronok, aku cari.
...pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila seronok, aku cari.
...pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak tepon mak aku
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".


Berderai air mata jika kita mendengarnya........


Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....






Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....


Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

JANGAN GUNAKAN PERKATAAN "SALAM"


بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? apakah maksud disebaliknya??

Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".

Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan,,,ASSALAMUALAIKUM atau ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH...

Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.

Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.

Menurut ustaz Zawawi Yusof, Baginda SAW memberi salam dengan lafaz“Assalamualaikum” dan menjawab salam dari para sahabat baginda dengan salam yang lengkap iaitu “Waalaikumussalam warahmatulallahhi wabarakatuh”

Ringkasnya, baginda SAW akan ;Beri salam dengan ucapan - “Assalamualaikum”

dan…Jawab salam - “Waalaikumussalam warahmatulallahi wabarakatuh”

Lagi satu, perlu diingatkan juga semasa menjawab salam,

saya dengar ramai orang jawab salam dengan ucapan yang tidak tepat.

Jawab salam yang betul ialah ;
“WAALAI KUMUS SALAM”dan bukannya yang selalu saya dengar iaitu ;

“WAALAI KUM SALAM”

Apabila kita ingin berkirim salam pada orang lain, hendaklah kita berkata

“Kirim salam, assalamualaikum pada ASHREE ye” contoh lerr…

Dan bukannya : “Kirim salam kat ASHREE yer”

Dan jangan pula memandai-mandai tambah perkataan seperti ” Ko tolong kirim salam maut kat dia yer“.

12 CARA UNTUK MENGETAHUI KAMU MENCINTAI SESEORANG

12:
Kamu bercakap dengan dia hingga lewat malam dan bila kamu tidur, kamu masih teringat padanya.


11:
Kamu berjalan dengan perlahan sekali bila bersama dengannya.

10:
Kamu rasa serba tak kena bila berjauhan dengannya.

9:
Kamu akan tersenyum bila kamu mendengar suaranya.

8:
Bila kamu memandangnya, kamu tidak nampak orang lain di sekeliling. Kamu hanya nampak dia...

6:
Dia adalah segalanya yang kamu ingin fikirkan.

5:
Kamu perasan kamu sentisa senyum apabila kamu memandangnya.

4:
Kamu akan melakukan apa sahaja untuk membolehkan kamu berjumpa dengannya.

3:
Semasa kamu sedang membaca ini, dalam fikiran kamu terbayang wajah dia sahaja.

2:
Kamu begitu asyik memikirkan tentang dirinya sehingga kamu tidak perasan bahawa nombor tujuh hilang/tiada.

1:
Kamu akan balik ke atas untuk memastikan adalah betul tiada no 7 dan kamu akan tergelak sendiri.